Flanco, cel mai apreciat lanț de retail electro-IT, anunță că în 2011 a oferit salarii cu 60% mai mari decât în 2008. Astfel, venitul mediu al angajaților din magazine în aprilie 2011 a înregistrat o creștere de 60% față de venitul mediu din aprilie 2008 (perioada pre-criză), de 63% față de aprilie 2009 și de 35% față de aprilie 2010.
Valoric, venitul mediu al unui Consultant de Vânzări în magazinele Flanco a crescut cu 600 lei net, de la 1000 lei net în aprilie 2008, anul anterior intrării în criză, la 1.600 lei net în aprilie 2011. Raportat la aprilie 2010, creșterea a fost de 450 lei net.
De asemenea, bugetul de training al companiei s-a dublat în 2011 față de 2010.
Bugetul de training în 2010 a fost de aproximativ 1 milion lei, în 2011 crescând la 2 milioane lei. 90% din acest buget este alocat pentru dezvoltarea abilităților și competențelor angajaților din magazine. În medie, Flanco alocă 3.000 Rlei/Consultant de Vânzări/an pentru training de vânzări și training de produs.
Această sumă reprezintă echivalentul a două salarii nete, respectiv 15% din venitul individual anual, pentru programe de Dezvoltare Profesională.
Creșterea veniturilor angajaților Flanco s-a datorat în mare măsură creșterii continue a bonusurilor. Începând cu aprilie 2011 Flanco a introdus o schemă nouă de bonusare, axată pe răsplătirea performanței individuale și de magazin. De asemenea, angajații pot urmări zilnic care este bonusul pe care îl vor lua și îl pot influența într-o proporție destul de mare.
“Fiecare produs are o poveste iar fiecare Consultant de Vânzări o spune în felul propriu. Echipa Flanco trebuie să devină „elita”, acest fapt reflectându-se în bonusurile de performanță ale fiecăruia dintre ei. În acest moment Flanco oferă cele mai bune salarii din piață,” declară Adrian Olteanu, CEO Flanco.
Numărul angajațilo