Şeful reţelei internaţionale Discovery a vorbit în exclusivitate pentru ziarul „Adevărul“ despre viitorul televiziunii 3D şi despre investiţiile companiei. Reţeaua de televiziune Discovery nu este pregătită să investească în televiziuni 3D, care are costuri de producţie cu 50% mai mari decât televiziunea standard.
„Adevărul": Cum gestionează Discovery conţinutul pentru posturile sale la nivel internaţional?
Mark Hollinger: O parte din conţinut este achiziţionat şi o altă parte sunt producţii realizate special pentru anumite zone, dar 75% din conţinutul internaţional este original. Pentru că avem numeroase reţele de televiziune şi pentru că trebuie să oferim, la propriu, mii de ore de conţinut în fiecare an, lucrăm cu mulţi producători independenţi din întreaga lume. Avem un grup de specialişti la nivel internaţional al cărui principal job este să se gândească la idei de emisiuni şi pe care să le dezvolte cu producători externi. Avem echipe asemănătoare şi în SUA. Noi supervizăm aceste producţii, dacă se încadrează în buget, dacă urmează linia editorială şi dacă livrează ce trebuie în final. Dar credem că ambele părţi câştigă de pe urma originalităţii comunităţilor din întreaga lume.
Ce buget aveţi pentru aceste producţii?
Pentru anul acesta, bugetul total al companiei este de un miliard de dolari. Acum cinci ani era de 600 de milioane de dolari.
Bugetul este doar pentru SUA?
Mare parte da. Aproximativ 60% din buget este destinat Statelor Unite, iar 40% pentru restul lumii.
Care este strategia de distribuţie? Cum explicaţi faptul că un program difuzat în SUA la un moment dat ajunge în Europa la câteva luni după?
Unul dintre motive este traducerea programelor. Noi transmitem în 42 de limbi străine la nivel mondial. Mecanismul este următorul: trebuie să aşteptăm ca programul să fie difuzat în SUA, apoi să îl preluăm ş