Metrorex vrea să investească aproape 300 de milioane de euro, pentru extinderea Magistralei 4 cu două staţii, până în zona lacului Străuleşti, potrivit unui anunţ elaborat de Ministerul Transporturilor.
Operatorul reţelei bucureştene de metrou vrea să construiască în zonă un nod terminal cu parcare, dispecerat şi o autogară, investiţia urmând să se deruleze pe o perioadă de patru ani, iar finanţarea să provină dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii, bugetul de stat şi surse proprii ale Metrorex.
"Metrorex a propus revizuirea soluţiilor tehnice pe zona Zarea-Laromet (Laminorului), extensia Tronsonului II până în zona Lacului Străuleşti, precum şi realizarea extinderii dispeceratului central (centru operaţional) şi amenajarea terenului la suprafaţă printr-un nod intermodal în Zona Străuleşti - parcare şi autogară pentru călătorii periurbani cu metroul", se arată într-un proiect de Hotărâre de Guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor şi citat de Mediafax.
În prezent, Magistrala 4 de metrou are patru staţii (Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa şi 1 Mai), iar în luna iulie vor fi puse în funcţiune alte două (Pajura şi Parc Bazilescu).
Viitoarele două staţii sunt Laminorului şi Lac Străuleşti. Capacitatea de transport a tronsonului va fi de 50.000 de persoane pe oră pe fiecare sens, iar Magistrala 4 va avea o lungime totală de 7,8 kilometri şi opt staţii.
Autorităţile intenţionează să dezvolte transportul subteran cu metroul, astfel încât cel de suprafaţă să devină complementar.
"De asemenea, se are în vedere realizarea unui sistem de transport integrat şi neconcurenţial, iar prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Străuleşti se va stimula renunţarea benevolă la folosirea automobilelor personale în favoarea transportului în comun pentru deplasările intraurbane", se specifică în proiectul de act