76 de ziariști proveniți din 36 de țări au acordat ieri unele dintre cele mai așteptate premii ale industriei auto mondiale. Cu nu mai putin de patru titluri, TwinAir, noua invenție Fiat în materie de propulsoare convenționale, a dominat competiția, fiind ales International Engine of the Year 2011 și cel mai bun motor din categoria sa (sub 1000 cm³).
Celelalte două premii: “Best New Engine 2011” și “Best Green Engine 2011”, reconfirmă avansul tehnologiei Fiat în domeniul motoarelor performante și economice și continuă traditia începută cu MultiJet și MultiAir.
Dean Slavnich, co-președintele concursului, a concluzionat: “patru victorii într-un an reprezintă un rezultat cu adevărat extraordinar. TwinAir si-a impus cu siguranta propriul sau nume in istoria acestor premii” iar John Carey, unul dintre ziaristii din juriu, a apreciat ca “TwinAir este dovada clară că downsizeing-ul bine proiectat nu înseamnă prestații îndoielnice, ci, așa cum a demonstrat acest nou motor, înseamnă eficiență și încredere, plus o remarcabilă doză de agresivitate”.
Disponibil în prezent în configurația turbo de 85 CP pe Fiat 500 și Fiat 500 C și, în curând, pe noua Lancia Ypsilon, Twin Air va avea în viitorul apropiat și versiunea aspirată de 65 CP, urmată de cea turbo de 105 CP.