Noncalitatea lucrărilor efectuate de societatea Urbis care sunt plătite din bani publici a ieşit la iveală după valul de ploi de zilele trecute. Plombele de bitum n-au rezistat în unele locuri nici măcar câteva zile.
Ce se repară astăzi se distruge rapid peste noapte. Cam asta ar fi deviza după care se munceşte în Buzău pentru cârpirea infrastructurii stradale din municipiu, greu încercată în ultimii ani de vremea potrivnică dar şi de lucrările executate de mântuială după reţete autentice.
Nici n-au fost bine astupate în ultimele trei săptămâni şi gropile care le dau atâtea bătăi de cap şoferilor au reapărut la fel de adânci în urma care au udat municipiul în ultima săptămână.
Pentru că nu se lasă înfrânte cu una cu două, craterele au apărut din nou la tot pasul, atât pe trotuare, cât mai ales pe carosabilul care tocmai a fost plombat în zona Obor, Aleea Sporturilor şi în cartierul Dorobanţi.
Specialiştii din cadrul Primăriei spun că de vină sunt fisurile în asfalt generate de infrastructura care este foarte veche, nu calitatea materialului folosit şi a felului în care s-au executat lucrările.“Sigur că aceste plombe rezolvă temporar această situaţie, dar asfaltul este îmbătrânit şi oricât ne-am dori noi să nu se întâmple, apa ajunge să se infiltreze prin fisuri. Sunt gropi foarte mici, care în mod normal se repară foarte repede. Oricum, noi avem în evidenţă această situaţie şi vom trece rapid la astuparea acestor gropi”, a declarat Gabriel Baltă, director tehnic în cadrul Primăriei Buzău.
O altă explicaţie, minicutremurele de pământ
Reprezentanţii societăţii Urbis, care toacă anual sute de mii de lei pe lucrări de asfaltare făcute fără un termen de garanţie îndelungat, spun că de vină sunt mişcările telurice insesizabile pentru pietoni şi şoferi.“Aceste gropi reapar din cauza mişcărilor pâmîntului prov