Aproape toate produsele comercializate în noua reţea de magazine MACRO, fostele miniMax, provin de la furnizorii autohtoni, care livrează mărfurile pe baza unor contracte de parteneriat. Grupul Mercadia Holland, controlat de Dinu Patriciu, a inaugurat ieri, la Braşov, primul magazin din reţeaua MACRO, care va avea peste 100 de unităţi la finele acestui an, în toată ţara.
Pe o piaţă de retail în scădere cu 9% în primul trimestru al acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, omul de afaceri Dinu Patriciu îşi continuă avântul început anul trecut. După ce a pus la punct reţeaua Mic.ro, care a ajuns la peste 500 de magazine, a venit rândul lanţului miniMax, cumpărat vara trecută, să primească un nume asociat cu businessul său din acest sector - MACRO.
Ieri, omul de afaceri a fost prezent la inaugurarea primului magazin sub noul brand, la Braşov. Grupul Mercadia, prin intermediul căruia derulează această afacere, şi-a propus ca, până la finele anului, reţeaua proprie să numere cel puţin 1.300 de magazine Mic.ro, 1.000 de astfel de magazine mobile şi 100 de MACRO.
Cum explică Patriciu această expansiune într-o perioadă de scădere a consumului? „Ce facem noi acum este să câştigăm cotă pe o piaţă în scădere, ceea ce este mai ieftin. Acest segment va reveni pe creştere, deşi nu cred că asta se va întâmpla până anul viitor. Pentru că omul, când iese din criză, în primul rând îşi cumpără lucruri de strictă necesitate în casă, cum ar fi mobilă, aparatură, abia apoi se îndreaptă spre magazine", a arătat Patriciu.
În vârful triunghiului de aur al comerţului
„Magazinul MACRO nu este nici supermarket, nici hipermarket, nici de tip discount, ci este o piaţă unde se găsesc produse pentru toate buzunarele, atât pentru bogătaşii cu jeep, cât şi pentru pensionarii cu sacoşa. Cine vrea brânză de burduf în coajă de brad şi păstrăv afumat pl