Crearea unui cadru legislativ şi fiscal adecvat în transporturi şi logistică ar aduce 25 mld. euro la PIB, până în 2025
Dinescu: Lipsa infrastructurii alungă posibilele miliarde care ar putea veni în România
Îndeplinirea acestor condiţii ar transforma Portul Constanţa într-o poartă de tranzit între Asia şi ECE
Adoptarea unor politici adecvate în domeniul transportului şi logisticii ar putea adăuga până la 25 de miliarde de euro la PIB-ul României până în 2025 şi ar putea duce la crearea a 150.000 de noi locuri de muncă, sunt concluziile unui seminar internaţional desfăşurat la Bucureşti.
"România, cu poziţionarea sa geografică strategică, ar putea atrage o parte importantă a traficului de mărfuri venind din Asia către Europa Centrală şi de Est, dacă ar exista un regim fiscal şi legislativ adecvat. Am observat deja o creştere solidă a exporturilor României în ultimul an. Suntem încrezători că dacă s-ar adopta politicile necesare în domeniul transportului şi logisticii, exporturile României ar putea să crească încă şi mai mult, prin adăugarea bunurilor reexportate provenind din Asia, sau chiar produse semifabricate şi intermediare care ar fi asamblate în România şi livrate la export", a declarat preşedintele Camerei de Comerţ Româno-Olandeze şi liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică PwC România, Peter de Ruiter.
Soluţiile propuse de participanţii la seminarul "Romania's next step in becoming the Eastgate Trade Hub of Central and Eastern Europe", pentru a genera beneficii majore pentru finanţele publice pe termen mediu şi lung au fost: plata TVA la import prin decont pentru toate companiile, indiferent de valoarea importurilor; reprezentarea fiscală globală; oferirea de avantaje suplimentare pentru agenţii economici autorizaţi; vămuirea mărfurilor în interiorul ţării.
Aceştia mai propun o strategie de tran