Experţii italieni care au efectuat timp de trei luni de zile (7 februarie- 7 mai) auditul privind organizarea şi gestionarea spitalului Judeţean de Urgenţă Slatina au recunoscut ieri, la prezentarea rezultatelor, că nu s-ar trata în acest spital.
„Tratăm” Spitalul Judeţean Slatina în stil italian
Supranumită „spitalul morţii”, după mai multe incidente care i-au făcut publicitate negativă, unitatea medicală judeţeană nu le-a făcut o impresie prea bună nici experţilor italieni, care au recunoscut că nu ar accepta să devină pacienţi aici decât într-un caz de urgenţă. Declaraţiile celor doi nu fac însă referire la profesionalismul cadrelor medicale, ci se referă la categoria de pacienţi, majoritatea, spun ei, cazuri sociale, nu medicale.
Alfonso Fossa, medic cu experienţă de management în societăţile sanitare din Lombardia, spune că motivul pentru care nu ar alege spitalul slătinean este strict legat de felul în care este organizată unitatea medicală. „Spitalul este astăzi ocupat de pacienţi care, în general, nu au alte posibilităţi. Medicii sunt foarte bine pregătiţi, însă organizarea este deficitară. În Slatina sunt desfăşurate activităţi care ţin de partea socială şi, din păcate, sunt internaţi pacienţi care nu au nevoie de parte medicală, ci de asistenţă socială- bătrâni singuri, săraci, persoane cu dizabilităţi. Din păcate însă, spitalul nu-şi permite să nu le acorde ajutor, pentru că nu există la nivel administrativ structuri de asistenţă socială. Dar se poate reorganiza din interior şi să concentreze personalul şi tehnologia mediclaă în primul rând în saloanele unde pacienţii au nevoie exclusiv de asistenţă medicală. Trebuie reorganizate paturile în saloane în funcţie de acest criteriu”, spune expertul.
Luca Giranzani, cu o vastă experienţă de management în firme private internaţionale, a fost mult mai direct: „Eu aş avea rezerve în a mă