Traseul celei de-a 48-a ediţii a Turului ciclist al României (4-11 iunie) acoperă 1.350 km, împărţiţi în 8 etape şi un prolog, startul urmând să fie dat de la Constanţa (Mamaia) sâmbătă, 4 iunie, iar sosirea va fi la Bucureşti, pe 11 iunie, potrivit Agerpres.
Plutonul alcătuit din circa 90 de rutieri îşi va disputa 17 sprinturi intermediare cu premii şi 16 căţărări, dintre care una de categorie specială (Bâlea Lac, la 2.020 m altitudine), 6 de categoria A, 1 de cat. B şi 8 de cat. C.
Cu o lungime în media celor 47 de ediţii disputate până în prezent, Mica Buclă 2011 prefigurează câteva repere şi momente de maximă intensitate. Din punct de vedere al dificultăţii pe etape, este greu de ales între etapa a 4-a, care nu numai că este cea mai lungă, porţie zdravănă de 226 kilometri rar întâlnită şi la cele 3 mari tururi, dar are şi 3 căţărări de categoria A, la Suceviţa (1.105 m), Ciumarna (1.033 m) şi Sadova (1.048 m), şi între a 7-a, cea mai scurtă (circa 75 km), dar atingând "Acoperişul Turului", căţărarea de categorie specială de la Bâlea Lac, unde, nu de puţine ori, s-a ajuns între "pereţi" de zăpadă.
De asemenea, remarcabil este, la o primă analiză, faptul că, după aproape un deceniu, plutonul şi caravana Turului revine la Bucureşti, după o etapă, ultima, mai grea decât de obicei, cu o căţărare de categoria A, la Babarunca, iar plutonul, care va avea în acel moment în picioare peste 1.100 km, va mai fi stârnit şi de 3 sprinturi intermediare, la Cheia, Văleni de Munte şi Boldeşti-Scăieni.
Oricum, nu sunt din cale afară de uşoare nici etapele care, pe hârtie, par mai abordabile. De pildă, prima etapă, de la Constanţa la Brăila, prin Hârşova, pe lângă că se dispută după ce în aceeaşi zi are loc un prolog, va străbate şi vipia Dobrogei, cu lungile sale porţiuni de plat fals şi coborâri scurte. Sau etapa a V-a, care urmează unei transbordări de