Rotterdam ar putea ceda primul loc în ierarhia celor mai aglomerate porturi europene de mărfuri, din cauza lipsei unor investiţii pentru decongestionarea drumurilor de acces.
Portul Rotterdam rulează un proiect de peste trei miliarde de euro prin care vrea să îşi mărească suprafaţa cu 20% prin recuperarea de teren din mare, pentru a face faţă cererii, scrie Bloomberg. Poziţia de lider european a portului olandez ar putea fi ameninţată însă de aglomeraţia de pe drumurile de acces, problemă a cărei rezolvare presupune rularea unui program de mai multe miliarde de euro. Această aglomeraţie are la bază creşterea volumului de mărfuri venite din Asia.
Guvernul olandez ar trebui să ia în considerare taxarea accesului la tunelurile şi autostrăzile vitale pentru port şi să folosească veniturile astfel obţinute la accelerarea modernizării şi extinderii infrastructurii, a declarat Hans Smits, CEO al portului.
"Lipsa de acces este călcâiul lui Ahile în cazul Rotterdamului. Sunt multe de făcut, dar bugetul guvernului este insuficient. Această regulă este valabilă în toată Europa. Guvernele reduc deficitele, în timp ce infrastructura are nevoie de investiţii suplimentare", a afirmat Smits.
Rotterdam, situat la gura de vărsare a Rinului, discută cu alte porturi din amonte pentru construirea unor terminale în care containerele să poată fi mutate de pe barje sau trenuri pe camioane sau vase mai mici, evitându-se astfel congestionarea autostrăzilor olandeze.
Volumul de mărfuri tranzitat prin Rotterdam a crescut cu 12%. În cazul Hamburgului, al treilea port european după volumul de mărfuri operat, avansul a fost de 10%. Concurentul german însă vizează triplarea volumului în următorii 15 ani prin construirea de noi terminale şi adâncirea albiei râului Elba.
Antwerp, din Belgia, numărul doi în ierarhia celor mai aglomerate porturi europene, a anu