Oana Iacob spune că meseria pe care o practică este o continuă provocare şi îşi doreşte atât cât poate să îi ajute pe ploieşteni să-şi rezolve problemele.
Oana Iacob nu s-a gândit niciodată că va lucra în administraţia publică. „Prima meserie pe care mi-am dorit-o a fost stewardesă, iar pe urmă am vrut să devin profesoară. Viaţa însă a făcut să mă angajez la Consiliului Judeţean", spune Oana Iacob. Timp de 13 ani, a lucrat în cadrul Direcţiei Juridice a Consiliului Judeţean, îndeplinind funcţia de director. Oana Iacob a nimerit o perioadă aglomerată la începutul carierei sale în administraţie. Acesta a fost însă şi motivul pentru care s-au făcut angajări în acea perioadă. Oana reprezenta Consiliul Judeţean, dar şi consiliile locale în procesele în care acestea erau implicate. „Aveam foarte multe procese pe Legea 112 cu restituirea caselor naţionalizate. Aveam şi câte 17 dosare pe zi".
Volum de muncă mare
Anul trecut, când fostul secretar al Primăriei Ploieşti s-a pensionat, Oana Iacob a fost transferată pe această funcţie. „Anii petrecuţi la consiliu au fost fericiţi pentru mine şi datorită colectivului extraordinar pe care l-am avut. După 13 ani, este greu să o iei de la capăt, însă nu imposibil. A fost dificil la început, dar nu e nimic străin de ce am făcut până acum". Oana Iacob spune însă că volumul de muncă este mult mai mare la noul loc de muncă. Secretarul primăriei este cel care asigură legalitatea tuturor documentelor care ies din primărie, inclusiv a dispoziţiilor şi hotărârilor consiliului local.
„Trebuie să fii foarte bine pus la punct cu legislaţia, mai ales că aceasta se schimbă de la o zi la alta. De exemplu, înainte de fiecare şedinţă de consiliu local, mă pregătesc, pentru a fi gata să răspund la orice nelămurire ridicată de vreun consilier local. Este foarte obositor, însă mă bucur de o relaţie bună cu colegii şi este i