Comisia Tehnică de Circulaţie, care a decis montarea semaforului unde un bătrân a fost călcat de tramvai, susţine că semnul de circulaţie ajută la fluidizarea traficului. Ştefan Baciu (74 de ani) a fost zdrobit marţi de tramvaiul 32 pe Calea Rahovei, în momentul în care traversa pe o zebră unde există semafoare diferite pentru carosabil şi pentru şină.
MAI CITIŢI ŞI:
EXCLUSIV Familia bătrânului călcat de tramvai ieri dă Primăria în judecată
ACCIDENT GRAV Un pensionar de 74 de ani a fost călcat de tramvai. A murit după jumătate de oră
Semaforul de pe Calea Rahovei, din apropiere de intersecţia cu strada Bârcă, unde, în urmă cu două zile, un om a fost călcat de tramvai, a fost montat în urmă cu cinci ani. Atunci a fost modernizată linia tramvaiului 32. Cei care au decis instalarea sa sunt membrii Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei.
VIDEO Iaşi: Un tramvai fără frâne a spulberat şase maşini. O persoană a murit (UPDATE FOTO)
„Pietonii trebuie să acorde o atenţie sporită“
Trecerea de pietoni din apropiere cu strada Bârcă are practic, patru semafoare: două pe margni şi alte două care delimitează linia tramvaiului 32. Ele nu sunt sincronizate între ele: două se schimbă în funcţie de traficul din zonă iar cele din mijloc în funcţie de tramvai, lucru care induce în eroare pietonii care traversează trecerea. Asta din cauză că poate exista situaţia în care o parte dintre semafoare sunt pe culoarea verde, iar celelalte pe culoarea roşie.
Reprezentanţii Comisiei Tehnice de Circulaţie susţin că tragicul accident petrecut ieri-dimineaţă este un exemplu singular şi că în punctele unde au fost instalate astfel de semafoare nu s-au petrecut des accidente. „Este un sistem care creează un echilibru între fluenţa traficului şi siguranţa pietonilor, în condiţiile în care tramvaiul are prioritate. Bineînţele