MĂRTURISIRI. Actriţa belgiană, prezentă la Cannes cu filmul \"Le gamin au vélo\", a explicat pentru EVZ diferenţele între modurile în care lucrează cu actorii fraţii Dardenne şi Clint Eastwood. Sursa: REUTERS
Lui Cécile de France îi revine rolul lui Samantha, o coafeză cu o inimă de aur chitită să salveze un copil (Thomas Doret, aflat la debut) abandonat de tatăl său, în "Le gamin au vélo", lungmetrajul realizat de Jean-Pierre şi Luc Dardenne care concurează pentru Palme d’Or şi care, în opinia criticilor, se numără printre favorite. Actriţa a vorbit pentru EVZ şi despre cum se pregăteşte pentru rolurile sale.
EVZ: Sunteţi o actriţă de top pe piaţa franceză. Există competiţie pentru roluri la acest nivel sau este vorba doar de o creaţie a media?
Cécile de France: Simt că există o competiţie din când în când, cum a fost cazul la filmul lui Clint Eastwood ("Hereafter" – n.r.). Acolo personajul pe care l-am jucat era acela al unei franţuzoaice aşa că a făcut un casting la Paris pentru a găsi o actriţă francofonă. Cum eu sunt belgiană… Se mai întâmplă, dar mie mi se pare mai degrabă o fantasmă artificial creată. Fiecare cu destinul lui. Eu nu sunt frustrată, nu resimt competiţia, am avut norocul de a lucra cu maeştrii, cu genii. Mă simt împlinită. Eu simt că există mult respect între noi, actriţele, şi e loc în cinema pentru toate.
Cum te simţi trecând de la o super-producţie ca "Hereafter" la un film atât de "mic" precum "Le gamin au vélo"?
Diferenţele nu sunt atât de mari dacă vorbim de ce mijloace are la dispoziţie fiecare film sau de ce se întâmplă în jurul producţiei, sunt consistente la capitolul tehnicii de realizare a unui film. La lungmetrajul de Clint Eastwood, nu am simţit că lucrez la o super-producţie numai pentru că era la Hollywood. Tsunami-ul a fost realizat cu ajutorul efectelor speciale digitale. Raporturile