Deltaplanul prăbuşit ieri dimineaţă în zona Poligonului Militar NATO de la Mălina fusese modificat constructiv pentru transportarea pachetelor de ţigări.
Moto-deltaplanul a intrat de ieri pe lista mijloacelor de transport folosite la contrabanda cu ţigări peste graniţa de la Prut, alături de autoturisme, şalupe, autocare, TIR-uri, cisterne, vapoare, trenuri şi căruţe. Ieri dimineaţă, la ora 5 şi un sfert, un cioban din comuna Scânteieşti a descoperit în zona Poligonului Militar de la Mălina un deltaplan prăbuşit la sol.
A anunţat la 112 şi de la primele cercetări ale echipelor de la ISU, Poliţie şi Poliţia de Frontieră, au început să apară enigmele acestui caz. În primul rând, deltaplanul nu era din România. Purtătorul de cuvânt al Aeroclubului Aerial Galaţi, Cristian Deceanu, a declarat că au fost făcute verificări la toate aerocluburile din ţară şi nimeni nu ştia de existenţa vreunui zbor în cursul dimineţii de joi. Apoi, aparatul de zbor nu era înmatriculat în România, ci probabil în Ucraina sau în Republica Moldova, pentru că numărul de înmatriculare şi GPS-ul erau inscripţionate cu litere chirilice.
Ipoteza că deltaplanul era folosit la traficul de ţigări e argumentată de faptul că lângă aparatul prăbuşit a fost descoperită o cantitate im-ortantă de pachete ţigări, iar construcţia aparatului fusese modificată, fiind ataşate două uluce laterale din aluminiu, care prin balansare „paraşutau" pachetele cu ţigări la sol. Trupul pilotului, un bărbat de 40 de ani, a fost descoperit la 300 m de locul în care s-a prăbuşit deltaplanul. Pilotul s-a aruncat din deltaplan în momentul în care acesta şi-a început căderea şi impactul cu solul a fost foarte puternic. Dacă nu se arunca în gol, scăpa cu o simplă fractură. La Galaţi e aşteptată o echipă de investigaţii, condusă de şeful Autorităţii Aeronautice Române, Sorin Cimpoeru.
Construcţia aparatulu