Portughezii de la Millennium Bank, care au lansat operaţiuni de la zero pe plan local la sfârşitul lui 2007, ţintesc să ajungă la cel puţin 100.000 de clienţi, ceea ce ar însemna totuşi mai mult decât o dublare a portofoliului creat în cei peste trei ani de activitate.
"Toate strategiile noastre se îndreaptă către atragerea unui număr cât mai mare de clienţi şi ne orientăm şi oferta de produse în funcţie de acest obiectiv. Aveam la sfârşitul anului trecut 45.000 de clienţi, dar am vrea să ajungem la 100.000 de clienţi", spune Eliza Erhan, şefa departamentului de marketing şi dezvoltare produse la Millennium Bank.
În 2009 portughezii şi-au revizuit strategia de creştere în România, în condiţiile în care planurile iniţiale - care prevedeau un accent puternic pe vânzarea de credite de consum - nu mai erau fezabile. Acum, Millennium încearcă să obţină o creştere echilibrată, având trei direcţii mari de creştere - credite garantate cu ipotecă, depozite, dar şi intermediere de tranzacţii pentru un număr cât mai mare de clienţi.
Bilanţul băncii rămâne încă redus, soldul creditelor totalizând doar 383 de milioane de euro în martie, faţă de o piaţă a creditului neguvernamental de 49 de miliarde de euro.
În linie cu noua strategie, unităţile specializate în vânzarea de credite de consum au fost convertite în 2009 în agenţii complet funcţionale, iar de atunci portughezii au introdus în ofertă produse alternative de economisire - fonduri de investiţii sau produse de tip banc-assurance, distribuite în colaborare cu parteneri externi.
Millennium testează acum inclusiv promovarea produselor sale prin reţelele de socializare de pe internet, pentru a-şi aduce mesajele cât mai aproape de clientela-ţintă - tinerii profesionişti din mediul urban. Portughezii au lansat recent un cont curent pentru care, în premieră, nu mai este necesară deplasarea clientului