Deşi i-a acuzat în această lună de „ineficienţă” şi „risipă” pe angajaţii fabricii din Bănie, Jan Gijsen a recunoscut tot în cadrul unui număr al revistei interne „Ford Contact” că producţia modelului Transit Connect a fost oprită patru zile în luna februarie din cauza unor amortizoare defecte, livrate de un furnizor.
Citeşte pe acelaşi subiect:
Angajaţii de la Ford, „urecheaţi“ de şeful companiei
„În situaţia în care un client are o problemă cu o componentă defect care este produsă de un furnizor al nostru nu putem «arăta cu degetul» furnizorul respectiv, pentru că clienţii noştri ne consideră pe noi responsabili pentru întregul vehicul. În plus, în procesul de asamblare a unui vehicul, mentalitatea orientată spre calitate trebuie să se ghideze după principiul «nu lăsaţi nici un defect de calitate să treacă la următorul post de lucru din cadrul procesului de asamblare». Şi acest lucru este valabil în toate secţiile de producţie, de la secţia de presaj, la caroserii, vopsitorie şi montaj final”, susţine Gijsen în editorialul lunii martie.
După două luni muncitorii au fost de vină
În mai, preşedintele Ford s-a răzgândit însă şi a aruncat întreaga vină privind problemele din producţie asupra muncitorilor. „În prezent producem la volume mici şi, deşi sunt nemulţumit de procesul nostru intern, ştiu că în final totul iese bine. Totuşi, cred că acest mod de lucru este o mare risipă şi o dovadă de ineficienţă, iar la producţia de volum mare din viitor nu ne vom putea permite aşa ceva“, scrie Gijsen în editorialul din luna mai al revistei Ford Contact.
De altfel, sindicaliştii din cadrul Ford au luat apărarea celor peste 3.500 de angajaţi, spunând că problemele sunt create de fapt de calitatea îndoielnică a pieselor livrate de furnizorii cu care lucrează compania americană la Craiova. „Nu apar probleme de calitate din cauza muncit