Mercadia Group, companie de retail controlata de Dinu Patriciu, va investi 250 de milioane de euro in deschiderea unui total de 2.300 de magazine de cartier Mic.Ro, precum si a 150 de unitati Macro.
“Sunt in fata acestei afaceri, imi pun in joc reputatia si orgoliul pentru ea”, a declarat Dinu Patriciu (foto), la evenimentul de inaugurare a primului magazin Macro, la Brasov.
Magazinul, reamenajat pe locul fostului magazin de discount MiniMax, a insemnat o investitie de 500.000 de euro si reprezinta o prima unitate dintr-o retea care va ajunge, pana la finalul anului, la 150. In total sunt incluse si cele 53 de magazine MiniMax care vor fi rebranduite si repozitionare sub numele de Macro.
Brasovul a fost o decizie logica din punct de vedere logistic, a argumentat Patriciu, care a adaugat ca de aici va porni expansiunea Macro in toata tara. “Brasovul se afla in varful triunghiului de aur, care este format din Brasov, Pitesti si Bucuresti. Aici se vand 60% din produsele de retail din Romania”, a aratat fondatorul Rompetrol.
Omul de afaceri spune ca prin Macro propune un nou concept de retail pe piata locala, axat pe o oferta cu produse romanesti. “Incet-incet, iar aici e prima dificultate, magazinele vor ajunge sa fie aprovizionate, in marea lor majoritate, cu produse romanesti. Este vorba despre un efort logistic colosal. Peste un an as vrea sa spun ca avem zeci de mii de producatori care lucreaza pentru noi si ca pretul se duce acolo unde ii este locul”, a punctat Dinu Patriciu.
Magazinul Macro din Brasov listeaza in prezent 4.000 de articole alimentare si nealimentare, iar in viitorul ponderea produselor autohtone va fi de 90%, gama lor fiind completate de o piata aflata in exteriorul magazinului unde vor putea vinde producatorii directi.
“Macro nu e nici supermarket, hipermarket ori magazin de discount. E un magazin care se adresea