UPC Romania, una dintre principalele companii de telecomunicatii de pe piata locala, va transmite programe in format tridimensional, fiind primul operator din Romania a carui retea poate oferi continut 3D.
Pentru a putea vedea continut 3D, clientii trebuie sa fie abonati la serviciile UPC de inalta definitie si sa aiba un televizor 3D. Acestia nu vor plati in plus fata de abonamentul pe care il detin.
Chiar daca are UPC are in prezent in jur de 23.000 de clienti abonati la serviciile HD care au decodoare compatibile si cu tehnologia 3D, totusi numar celor care ar putea vedea continut 3D este mult mai mic. Asta pentru ca din aprilie anul trecut, cand au fost lansate primele televizoare 3D pe piata locala, si pana la finalul lui februarie anul acesta au fost vandute aproape 2.000 de televizoare 3D, potrivit companiei de cercetare GFK Romania. Dintre acestea 1.400 au fost vandute in 2010.
Vanzarile mici de televizoare 3D, comparativ cu totalul de aproape jumatate de milion de televizoare cu ecran plat vandute anul trecut, sunt determinate de pretul inca ridicat al acestor dispozitive, media fiind in jurul a 2.000 de euro.
O alta piedica a fost faptul ca deocamdata nu exista continut 3D realizat de companiile locale de televiziune. Astfel, chiar daca retelele operatorilor sunt pregatite pentru transmisii 3D, totul depinde de producatorii de continut.
Insa romanii sunt foarte interesati de noile tehnologii, iar pentru acest an este estimat ca vanzarile de televizoare 3D se vor tripla, conform GFK Romania.
”Tehnologia 3D este considerata urmatoarea revolutie in televiziune si ne bucuram sa fim primul operator de telecom care ofera continut 3D in Romania. 3D este un segment de piata cu un potential semnificativ de crestere in urmatorii ani. Interesul romanilor pentru aceasta experienta a fost deja confirmat, productiile cinematogra