Bugetelepentru calatoriile de afaceri sunt in crestere in acest an. 41% dinrespondentii unui studiu efectuat de CFOResearch si American Express se asteaptasa aiba bugete mai mari pentru acest tip de turism, fata de 26% din respondenti,in 2010. Pe ce deplasari sunt insa dispuse companiile sa cheltuiasca mai multibani? Cele mai multe organizatii se axeaza pe intalniri cu potentiali sau actuali clienti.
Ponderea companiilor care isi cresc bugetele de calatorii de afaceri a "furat" din procentajul celor care aveau in plan sa isi mentina bugetele si nu din cel al firmelor care vor sa isi scada cheltuielile pentru calatorii. Peplan global, numarul companiilor care vor sa isi mentina bugetele de calatorii ascazut la 23%, fata de 31% in 2010. Ponderea companiilor care au in plan scaderea bugetelor este de 36%.
Pentru ce tipuri de calatorii sunt dispuse companiile sa cheltuiasca mai mult? Cele mai multe companii sunt dispuse sa isi creasca bugetele pentru calatoriile facute in scopul intalnirilor cu potentiali noi clienti. Astfel, 34%din respondenti se asteapta sa creasca bugetele pentru acest tip decalatorii, 51% din respondenti isi mentinbugetele la nivelul de anul trecut si doar 15% intentioneaza sa scadabugetele pentru deplasarile de acest fel.
Sicalatoriile pentru intalniri cu actualii clienti vor avea parte de bugete maimari in randul a 23% din respondenti, in timp ce doar 16% din companii prevadscaderi ale bugetelor pentru acest tip de turism, iar 43% estimeaza o stagnare.
Pe de alta parte, categoriile de turism de afaceri pentru carese estimeaza o scadere considerabila sunt calatoriile pentru intalniri aleangajatilor sau alte tipuri de intalniri interne, 33% din respondentiasteptandu-se la o scadere a bugetelelor. Si calatoriile pentru conferinte sau dezvoltareprofesionala inregistreaza scaderi, 32% din respondenti spunand ca vo