La finalul săptămânii trecute, noul MINI John Cooper Works WRC a primit botezul focului pe specialele din Raliul Sardiniei, etapa a cincea a Campionatului Mondial. Dintre cele două maşini oficiale aliniate la start, una a terminat pe poziţia a şasea, iar ce-a de-a doua a fost constrânsă să abandoneze. Sigur, unii se vor întreba de ce ar fi lumea atât de impresionată de performanţa care se traduce sec printr-o clasare în puncte şi un abandon? Rezultatul în sine reprezintă doar prima jumătate a unei poveşti aflate departe de convenţional. Echipa coordonată de Prodrive va mai fi prezentă în alte cinci etape din 2011, programul restrâns având ca obiectiv dezvoltarea modelului MINI John Cooper Works WRC într-un ritm mult mai rapid decât cel oferit de testele tradiţionale.
Acest lucru face ca balanţa să încline mai mult spre performanţă şi mai puţin pe rezultate, favorizând dezvoltarea în raport cu acumularea unor puncte în campionat. Şi au fost momente în weekendul sardinian când MINI John Cooper Works a jucat de la egal la egal cu rivalii de la Ford şi Citroën.
Acceleraţia blocată
Kris Meeke a stabilit cel de-al treilea timp în speciala a doua, când MINI-ul său a oprit acele cronometrului mai rapid decât Sebastien Ogier, învingătorul etapelor din Mexic şi Iordania. Din păcate, nord-irlandezul a ieşit în decor pe speciala imediat următoare, când blocarea acceleraţiei l-a făcut să nu mai poată încetini la intrarea într-un viraj. "Sunt totuşi mulţumit de faptul că maşina s-a dovedit foarte rapidă", spunea Meeke la finalul zilei.
Dacă viteza are o importanţă aparte, fiabilitatea reprezintă la rândul ei un factor esenţial. "Problema de acceleraţie de pe maşina lui Kris se poate remedia uşor", spune directorul tehnic David Lapworth. "În câteva zile va fi o problemă rezolvată." În afara unei conducte de apă care avea să-l oprească pe Meeke p