Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a semnat vineri primele cinci contracte din noua pentru loturile de autostrada de pe Coridorul IV Paneuropean. CNADNR a anuntat pe 12 aprilie castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada). Vezi in text cu care dintre aceste companii s-au semnat contracte.
Primele contracte s-au semnat pe lotul 1 de pe tronsonul Timişoara – Lugoj, loturile 1 si 2 de pe Nadlac-Arad, lotul 1 de pe Lugoj-Deva si lotul 3 de pe Orastie-Sibiu.
"La cei 693 de milioane de euro pentru cele cinci contracte semnate astăzi se adaugă 268 milioane de euro pentru contracte semnate sau în curs de semnare pentru drumuri nationale si centuri ocolitoare din fonduri europene si 79 milioane de euro contracte din fonduri BEI. Vreau să vă spun că am reusit la aceste contracte să facem economii de peste 600 milioane de euro fată de valoarea estimată initial, semn că noile reguli pe care le-am impus în contractele cu constructorii, inclusiv standardele de cost, si-au făcut efectul” , a declarat ministrul transporturilor Anca Boagiu cu ocazia semnarii contractelor.
România va avea, peste câţiva ani, 845 de kilometri de autostradă, faţă de 313 km în prezent, investitiile urmand sa se ridice la 5,17 miliarde euro, a mai spus Anca Boagiu. In prezent, sunt in executie 276 kilometri de autostrad