Proiectul "Şi noi vrem să învăţăm" îşi propune să formeze 400 de specialişti care să lucreze cu copiii cu dizabilităţi. Peste 100 de reprezentanţi ai instituţiilor implicate în procesul de incluziune socială a copiilor cu dizabilităţi din 9 judeţe din sudul şi sud-estul ţării au participat la lansarea proiectului.
În cadrul proiectului viitorii specialişti sunt instruiţi să găsească soluţii educaţionale alternative specifice, inovatoare. Acestea ar urma să fie puse în practică în diverse activităţi în care vor fi implicaţi copiii cu dizabilităţi dar şi părinţii acestora.
Constantin Cernat de la Asociaţia idei pentru Viitor şi managerul proiectului declară: „Conceptele cheie ale proiectului pot fi descrise în câteva cuvinte: instruirea a 400 de profesionişti pentru a deveni animatori ai procesului de socializare a copiilor cu dizabilităţi şi ai părinţilor acestora, dezvoltarea unor metode de învăţare pentru aceşti copiii în mediu informal, socializarea în şcoli de vară, metode care ajută la dezvoltarea abilităţilor de comunicare”.
Pentru copiii şi tinerii cu dizabilităţi, activităţile de timp liber şi scolile de vară promovate în cadrul proiectului „ Şi noi vrem să învăţăm” sunt în primul rând o oportunitate să-şi dezvolte sentimentul de apartenenţă la grup şi cel al creativităţii şi inovarii dar şi să întâlnească tineri ca sş ei” mai spune Constantin Cernat.
La finalul proiectului, iniţiatorii speră ca şcolile, centrele de învăţare şi educaţie să aibă posibilitatea sa devină comunităţi educaţionale în care nevoile tuturor elevilor, parintilor si profesorilor să fie îndeplinite.
Proiectul este implementat în Argeş, Buzau, Prahova, Dâmboviţa, Brăila, Tulcea, Giurgiu, Călăraşi şi Teleorman.
Andreea Orosz
Proiectul "Şi noi vrem să învăţăm" îşi propune să formeze 400 de specialişti care să lucreze cu copiii cu dizabilităţi