Publicaţia valenciană Las Provincias susţine că multinaţionala americană încearcă să negocieze cu Guvernul României mutarea producţiei furgonetei Transit Connect de la Craiova la Valencia, americanii fiind nemulţumiţi de cum lucrează românii.
Problemele de producţie de la fabrica Ford din Craiova, unde se produc 100 de furgonete Transit Connect pe zi, au obligat multinaţionala americană să negocieze cu Guvernul României mutarea producţiei acestui model la Valencia, informează cotidianul Las Provincias. Ford s-a angajat să fabrice 300.000 de autovehicule pe an la Craiova, începând cu anul 2012. De aceea, pentru a îndeplini obiectivul, gigantul auto american conta pe modelele Transit Connect şi B-Max. În ciuda acestui fapt, "Ford a solicitat o amânare a datei de producţie, motivând criza din domeniul auto", susţine cotidianul citat.
Fabrica din Valencia vrea să iasă din criză cu obţinerea producţiei modelului Transit Connect
Această negociere este una din principalele cauze care întârzie începerea producţiei de noi modele la fabrica valenciană din Almussafes, care din toamnă se va afla într-o situaţie mai mult decât delicată dacă vor pierde producţia modelului Focus, reducerea modelului Fiesta şi vor rămâne doar cu fabricarea C-Max. Totuşi, această modificare nu va fi uşoară, dat fiind că există clauze de producţie minime în România, drept pentru care Ford trebuie să ajungă la un acord cu Guvernul României înainte de a putea lua această decizie.
"Poziţia României e clară: Să se respecte contractul!"
"Poziţia României este clară. Cer să se fabrice 300.000 de maşini pe an, aşa cum prevede acordul. În Valencia, revendicarea este aceeaşi. Acordul dintre sindicatul UGT şi Ford Europa situează minimul de producţie la Almussafes la 350.000 de unităţi anuale pe perioada 2009-2013, număr care este departe de realitate", mai scrie Las Provincias. Dac