De câţiva ani, iubitorii baletului clasic sunt răsfăţaţi şi la Sibiu cu spectacole deosebite, pentru că în oraş a luat fiinţă o trupă care, finanţată de Consiliul local şi de Primărie, îşi desfăşoară spectacolele la Casa de Cultură, acolo unde, zilele trecute, s-a prezentat noua premieră gândită de entuziastul director Ovidiu Dragoman ca un omagiu adus ilustrului coregraf Oleg Danovski, incluzând Les Sylphides (Chopiniana) pe muzică de Chopin şi Mandarinul miraculos de Bartók. (...)
De câţiva ani, iubitorii baletului clasic sunt răsfăţaţi şi la Sibiu cu spectacole deosebite, pentru că în oraş a luat fiinţă o trupă care, finanţată de Consiliul local şi de Primărie, îşi desfăşoară spectacolele la Casa de Cultură, acolo unde, zilele trecute, s-a prezentat noua premieră gândită de entuziastul director Ovidiu Dragoman ca un omagiu adus ilustrului coregraf Oleg Danovski, incluzând Les Sylphides (Chopiniana) pe muzică de Chop Publicitate in şi Mandarinul miraculos de Bartók. O sală arhiplină şi numeroşi cronicari de specialitate au urmărit, în prima parte, „tabloul coregrafic“ pus în scenă de reputatul Florin Brânduşă, cu ani în urmă prim-solist de cotă al Operei bucureştene, preluând acum celebra coregrafie imaginată cândva de Fokin, în care solişti precum Adela Sterp-Crăciun (până de curând solistă la Opera Naţională, acum prim-solistă la Sibiu) sau Bogdan Plopean au evoluat cu eleganţă şi plasticitate a mişcării, ceea ce nu am regăsit însă la interpreta japoneză Reina Yagura. Ansamblul, deşi s-a străduit să susţină partitura cât mai aproape de cerinţe, a rămas doar la stadiul de... şcolar conştiincios, neomogen, cu stângăcii (în special în mişcarea braţelor), atitudini forţate şi o anume apatie, chiar dacă în producţiile anterioare realizase performanţe notabile. Pe de altă parte, dacă interpreţii ar fi conturat personajele „de poveste“ (deşi este