Doar 3-5% din cei care se inscriu in programul de parteneri ai afacerii Mic.ro ajung sa se asocieze, la final, retelei, a declarat omul de afaceri Dinu Patriciu, proprietarul lantului de magazine.
Motivul pentru un procent atat de mic este reprezentat de faptul ca cei mai multi participanti cad la teste, pe parcurs, a explicat Patriciu.
Printre testele la care sunt supusi viitorii bacani se numara si teste psihologice, potrivit omului de afaceri, care a precizat ca la aceste programe se inscriu sute de participanti.
Patriciu a mai spus ca magazinele Mic.ro operate cu parteneri inregistreaza vanzari cu 25% mai mari, in medie, fata de celelalte.
In prezent, dintre cei 5.500 de angajati ai grupului Mercadia, care opereaza retelele Mic.ro si Macro, un procent intre 12 si 14% reprezinta parteneri care au terminat scoala de bacani.
Pana la finele anului, grupul Mercadia va numara peste 10.000 de angajati. Omul de afaceri spera ca ponderea partenerilor (absolventii programului) sa depaseasca 80% din numarul total.
Profilul bacanului ideal
In octombrie anul trecut, Patriciu prezenta profilul bacanului Mic.ro: un "nea Fane" sau un "nea Costica", ales din comunitatea in care este amplasat magazinul.
"Asociatii ideali sunt tanara familie de intelectuali, cu varste intre 23 si 30 de ani, care vor sa inceapa cu noi o afacere. Pentru a fi asociat, trebuie sa te inscrii la un curs pentru care platesti intre 200 si 400 de euro, iar apoi trebuie sa depui o garantie de 7.000 euro. Dupa scoala, primesti un magazin complet mobilat si inzestrat cu marfa, ai o suma minima fixa si o cota parte din vanzari", a spus Patriciu.
El a precizat ca societatea are un centru de training unde la fiecare doua saptamani sunt scoliti 120 de oameni.
Patriciu a adaugat ca un asociat poate castiga