Vremurile se schimbă, dar promisiunile politicienilor rămân întotdeauna aceleaşi. Cum s-a modificat în ultimii ani modul de cucerire a electorilor? Imaginaţia şefilor de campanie merge de la desene animate la geniale articole urbane de propagandă, iar focus.it a selectat cele mai noi invenţii ale liderilor mondiali pentru a cuceri voturile alegătorilor.
Daţi uitării fluturaşii din pieţe sau întâlnirile cu alegătorii. Politicienii moderni experimentează strategii mult mai amuzante şi mai incisive pentru a se face cunoscuţi şi, probabil, pentru a cuceri votul alegătorilor. Noul limbaj al campaniilor electorale cuprinde un amplu spectru de tehnici de comunicare, care îşi fac simţită prezenţa în lumea internetului, a reţelelor de socializare, a cinematografiei, marketingului şi a publicităţii. Iar scopul lor este de a-l surprinde mai mult pe interlocutor cu ajutorul ironiei şi al dublului sens, uneori chiar şi cu apropouri „fierbinţi“, uitând câteodată să ofere informaţii despre programele politice sau despre proiectele de viitor.
Gherila urbană şi gadgeturi personalizate
Direct din industria publicităţii, limbajul utilizat de obicei în marketingul de gherilă este folosit acum în campaniile electorale, asaltând oraşele cu surprinzătoare piese de mobilier urban pe teme politice. Marketingul de gherilă pleacă de la caracteristica principală a luptelor de gherilă şi, implicit, a artei războiului: câştigă lupte fără a se implica, practic, în război. Luptătorii de gherilă nu pot fi identificaţi, ei neavând o uniformă sau semne distinctive, pentru a nu putea fi recunoscuţi. Dacă este adevărat că există limbaje mai puţin convenţionale pentru a lovi drept la ţintă, atunci, cu siguranţă, unul dintre cele mai eficiente este cel al marketingului electoral de gherilă. Lumea politicii a descoperit recent această modă, iar un punct de referinţă poat