Populara Dacie 1.300 a devenit, din acest an, maşină de epocă. În Braşov există aproape 6.000 de posesori ai neaoşei maşini, dar numai unul singur are Dacie originală din 1970, fabricată în Franţa. Horaţiu Popa a investit în această Dacie 3.500 de euro, însă se poate lăuda că este una din puţinele din ţară care are piese originale, unele vechi de 40 de ani, produse în Franţa. Braşoveanul mărturiseşte că Dacia originală este cu totul altă maşină faţă de predecesoarele ei fabricate cu piese ieftine în România: tabla nu rugineşte, geamurile nu se aburesc, iar încălzirea chiar funcţionează
Mai ţineţi minte Dacia părinţilor – prima maşină care putea parca la scara oricărui bloc comunist? Această maşinuţă – Dacia 1310 – a devenit în mod oficial automobil de epocă. Conform legislaţiei în vigoare, un autovehicul devine istoric după 30 de ani de la scoaterea din fabricaţie a modelului. Conform datelor Serviciului de Permise şi Înmatriculări Auto, 5.741 de locuitori din judeţul Braşov pot afirma că sunt posesori de retromobile. Totuşi, singurul braşovean care se poate lăuda că deţine singurul exemplar original este Horaţiu Popa, în vârstă de 39 de ani. „Boala cu maşinile e mai veche, din 2007, de când firma unde lucrez a achiziţionat un Renault 4, fabricat în 1956. Ulterior, am zis să iau şi eu o maşină din anul în care m-am născut. Aşa am ajuns la această Dacie din 1971. Este foarte greu, deşi toată lumea zice că este o Dacie – ea nu are nicio legătură cu o Dacie. Toate piesele de pe această maşină sunt ale ei, originale”, a declarat Horaţiu Popa, colecţionar de retromobile.
„Producţia a început pe 23 august 1969”
Horaţiu nu deţine doar una, ci două modele 1300 – prima fabricată în 1970, cealaltă în 71. Una este recondiţionată, cealaltă este 99% originală. Ambele maşini au fost fabricate în Franţa şi asamblate în România, la Piteşti, fiind o v