Renault propune două modele propulsate 100% electric. Fluence şi Kangoo în variantă electrică consumă energie în valoare de numai 1,4 euro la suta de kilometri. Producătorul francez de automobile porneşte „revoluţia verde” pe piaţa auto din România.
Zilele glorioase ale petroliştilor par numărate. Companiile auto sunt tot mai hotărâte să intre pe piaţă cu automobile electrice. Renault propune românilor, pentru început, Fluence ZE şi Kangoo ZE, principala ţintă a francezilor fiind companiile. Poşta din Hexagon va fi dotată cu astfel de vehicule a căror autonomie se apropie de 200 de kilometri. Asta fără însă ca şoferul să se dovedească agresiv în trafic.
Fluence ZE (zero emisii) ajunge la 26.400 de euro. Preţul include TVA şi o subvenţie de 5.000 de euro prin programul „rabla”. La asta se mai adaugă aproape 80 de euro, taxă lunară pentru folosirea bateriei. Mult! Poate chiar prea mult pentru o maşină franţuzească. Nu că n-ar merita banii maşinile din Hexagon, dar toată lumea ştie că automobilele nemţeşti sunt, de obicei, cele mai scumpe din Europa. Renault propune vehiculele electrice doar pentru deplasările în oraş şi nu recomandă încărcarea bateriei acasă din cauza faptului că după un timp reţeaua poate ceda.
Care sunt avantajele unui automobil cu motor electric? În primul rând, te simţi mai curat din moment ce nu există emisii de gaze. În plus, cutia automată îţi oferă linişte la volan. După un drum de aproape o oră printr-un oraş aglomerat cum este Bucureşti te dai jos din maşină mult mai odihnit decât atunci când conduci un automobil cu motor termic. Ceea ce este cel mai important la un automobil, consumul, este de-a dreptul fenomenal. O sută de kilometri parcurşi în regim urban cu Renault Fluence ZE sau Renault Kangoo ZE nu costă mai mult de 1,4 euro, adică echivalentul unui litru de benzină sau a patru bilete de autobuz. Dacă mergi ma