Rubrica de astăzi este dedicată pasionaţilor de maşini. Rivalitatea dintre cutia de viteze automată şi cea manuală a creat alte două „specii“ de şoferi: comozii şi adepţii controlului total. Doi şoferi tineri vorbesc despre avantajele şi dezavantajele pe care le-au întâlnit la maşinile care au schimbător de viteze automat sau manual.
Acest articol dedicat tehnologiei care ne ajută să transmitem puterea dorită la roţile maşinii noastre nu aduce argumentele pe care le-ar invoca un expert auto, ci mai degrabă folositoarele experienţe persoanale.
De parcă alegerea unei maşini nu era suficient de complexă, sistemul de funcţionare al cutiei de viteze provoacă şi el polemici acide pe forumurile auto. De acum 20 de ani, când se spunea că o maşină nu va ajunge să meargă singură prea curând, s-au întâmplat multe în atelierele producătorilor auto.
Automobilele au căpătat uşor-uşor din ce în ce mai multă autonomie, astfel că a crescut numărul bolizilor la care viteza se schimbă singură.
De exemplu, în Statele Unite, la majoritatea maşinilor, sistemul automat este standard, iar dacă un american are nostalgia „băţului de mestecat în benzină", plătesc în plus şi vor avea schimbător manual.
În Europa, numărul maşinilor care au evoluat spre schimbarea vitezei în mod automat a crescut simţitor, mai ales la cele cu mulţi cai-putere. În România, astfel de sisteme sunt puţine, dar şi la noi segmentul are o tendinţă de creştere evidentă.
Schimbătorul de viteze automat este, încă, o excentricitate, poate şi pentru că o astfel de opţiune ridică preţul maşinii cu 1.000-1.500 de euro.
CUTIA AUTOMATă, pentru femei?
Unul dintre miturile legate de cutia automată este că ar fi creată special pentru femei, ca să le scutească de abuzul asupra manetei şi a ambreiajului. Specialiştii contrazic în prezent această vorbă populară şi spun că