Piața concertelor de la noi suferă, pe lângă lipsa de spații potrivite, și de sponsori, după cum se plâng organizatorii autohtoni. Totuși, unele companii investesc constant, de ani buni, milioane de euro în această industrie. Ce le motivează și ce primesc în schimbul sumelor investite?
La începutul lunii, a avut loc primul mare concert al acestui an, cel al artistei columbiene Shakira. În mare, cifrele se știu: 20.000 de spectatori, 80 C, 300 de jandarmi. În spatele spectacolului, cheltuieli de câteva sute de mii de euro, acoperite de doi dintre sponsorii „tradiționali“ ai evenimentelor muzicale de la noi, Ciuc și Enel. Am vorbit cu Radu Coșarcă, directorul de relații externe al companiei italiene, despre motivele care au determinat Enel să se implice financiar în organizarea evenimentului.
„În cazul Shakirei, decizia de a ne implica în a sponsoriza concertul de la București a fost motivată, în primul rând, de activitatea filantropică a artistei. Shakira este unul dintre cei mai populari artiști ai momentului, dar și unul dintre cei mai reputați reprezentanți ai UNICEF, organizație al cărui ambasador este de mai mulți ani. Artista s-a implicat într-o serie de proiecte pentru sprijinirea copiilor din familii defavorizate, pentru îmbunătățirea educației și sănătății lor, unul dintre domeniile-cheie în care Enel derulează programe importante de responsabilitate socială“. Compania sa a sprijinit, până în momentul de față, printre altele, concertele Sting, Elton John, Eros Ramazzotti, dar și Festivalul Internațional George Enescu. De ce, explică Radu Coșarcă: „Politica noastră de sponsorizare și de responsabilitate socială este fundamentată pe trei piloni principali: cultură, sănătate și educație, iar toate proiectele în care ne-am implicat până în prezent au fost subscrise acestor trei arii importante. Astfel, fie că a fost vorba despre proiectele desfăș