După 139 de ani în care a circulat prin mâinile bucureştenilor, biletul de hârtie al RATB cedează în faţa tehnologiei. De acum, bucureştenii vor folosi exclusiv cardul electronic ca mijloc de plată pentru transportul în comun. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a eliminat biletele de hârtie luna aceasta, călătorii putând utiliza cardurile ACTIV sau MULTIPLU din ofertă.
Transportul public bucureştean a intrat într-o nouă eră. Biletele de călătorie din hârtie au fost înlocuite complet de cardurile electronice. Un prim efect al acestei decizii, implementată în urmă cu trei săptămâni, a fost că încasările RATB au crescut cu aproximativ 24%.
„Pe lângă avantajul major că putem ţine o evidenţă completă a cererii de transport, creşterea cu 24% a vânzărilor titlurilor de călătorie arată că oamenii îşi încarcă noile carduri RATB cu mai multe călătorii", a precizat, pentru „Adevărul", Adrian Criţ, directorul general al regiei.
Cardul Zâmbet este cel mai modern instrument de plată lansat de RATB, împreună cu Banca Comercială Română. Cardul de debit cu tehnologie contactless are inclusă aplicaţia de transport.
Călătorii pot achita serviciile de transport în comun, cumpărăturile şi la bancomat, fiind primul card cu o astfel de funcţionalitate multiplă. Poate fi încărcat cu orice tip de abonament pentru transportul public, atât cu mijloacele RATB, cât şi cu metroul.
Plată prin telefon
Revoluţia tehnologică a RATB nu se opreşte aici. Până la sfârşitul anului, regia va introduce plata serviciului de transport prin intermediul telefonului mobil, precum şi noi titluri de călătorie. În plus, Regia Autonomă de Transport Bucureşti solicită Consiliului General al Municipiului Bucureşti „din două în două săptămâni" majorarea preţului unei călătorii.
Accident de tramvai la intersecţia Calea Moşilor cu Ştefan cel Mare