Cu noul 508, Peugeot încearcă să demonstreze că mașinile franceze încă au un cuvânt de spus în zona limuzinelor, mizând pe confort, ingeniozitate și un pachet interesant de dotări.
Segmentul D al pieței auto europene este dominat autoritar de mașinile germane. Italienii au renunțat, temporar, la luptă, iar niponii se mulțumesc cu puțin. Francezii par singurii deciși să mai tulbure apele.
În acest context, noul Peugeot 508 are o țintă clară: trebuie să „fure“ cât mai mulți clienți de la vedetele germane Passat, Insignia și chiar A4 sau de la aliatele lor Mondeo și Superb, fără a-și deranja prea tare sora mai pretențioasă, Citroën C5. Ușor de zis, mai greu de făcut.
Pentru a-și atinge scopul, francezii au pus la bătaie atât noutățile tehnologice, cât și experiența câștigată, nu cu unul, ci cu două modele. Pentru că noul 508 înlocuiește atât impetuosul 407, cât și confortabilul 607.
Cu designul său masculin și feroce, 407 avea ca principală problemă lungimea părții frontale (care îl transformase, în limbajul șoferilor, într-un „aspirator de borduri“). La rându-i, 607 își arătase limitele pe șoselele sinuoasae, unde mașina căpăta un ruliu greu de acceptat. Noul 508, chiar dacă are la bază platforma lui 407, beneficiază de un ampatament mărit și de un bot mai scurt, iar suspensia este ceva mai fermă decât varianta prezentă pe 607.
Arhitectură solidă
Pornind de la ideea că ceea ce nu poate fi învins este demn de urmat, designerii de la Peugeot par să fi optat pentru un aspect „sculptat dintr-un bloc monolit“, uitând de tușeurile latine și de artificiile de design mai sportive, dar mai puțin căutate de clienții de limuzine. Deși unii apreciază această nouă abordare, alții se declară deja neplăcut surprinși, acuzând un deficit de imaginație, care face ca mașina să se piardă în anonimat.
Numai că Peugeot 508 recuperează în habitac