Romania este unfel de "Triunghi al Bermudelor " in materie de business, in careevolutiile economice pot fi cu greu anticipate, afirma specialistii infranciza. In prezent, la mare cautare sunt afacerile din food si servicii, insaviitorul poate aduce surprize.
"Romanii sunt grandomani. Daca azi fac o afacere de 1 milon de euro, maine isi fac un leasing de 1,5 milioane", a afirmat, pentru DailyBusiness.ro, Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza.
"La noi prind servicii si produse care in alte tari tin de un segment redus, de lux, de elitism. In Romania pana si telefonia mobila, care afara e destul de scumpa, a ajuns un fenomen de masa", a adaugat acesta.
Constantin Anton a organizat, in weekend, la World Trade Plaza din Bucuresti, a doua editie a Targului international de Francize si Branding. "E destul de dificil sa va spun ce afaceri la cheie sunt de succes si care nu sunt. Pot sa va spun ca se cauta, in principal, francizele pe food si servicii. In rest, succesul poate veni de oriunde", a spus expertul.
La targ am intalnit francize pe tot felul de servicii. De la spalarea masinii in parcare la servicii juridice specializate, de la cosmetice la panificatie. Si preturile erau variate. De la 999 euro, pentru o spalatorie auto ambulanta, la 25.000 euro pentru o patiserie, la 6 milioane euro pentru un business in sectorul medical.
Galerie Foto
"Romania e un fel de Triunghi al Bermudelor in materie de business", spune organizatorul. "Evolutiile economice pot fi cu greu anticipate, asa ca, daca vreti sa va deschideti o afacere in franciza, cel mai bine este sa observati cu atentie domeniul de activitate si apoi sa va decideti ce fel de afaceri se preteaza", ne sfatuieste Anton.
Cu alte cuvinte, daca vreti sa incepeti o afacere, trebuie sa vedeti daca aveti vad comercial. Asta include lo