Guvernul vrea să modifice din nou taxa auto şi are în vedere impunerea unei obligaţii pentru cei care vor să-şi vândă maşina pe care o deţineau dinainte de 1 iulie 2008. Oficialii guvernamentali recunosc că nu există o bază de date privind românii care au plătit taxa auto şi cei care au primit-o înapoi după ce au câştigat procesele.
Fie că s-a numit taxă de primă înmatriculare, taxă auto sau de poluare, acest bir pentru şoferi s-a modificat de atâtea ori în ultimii ani şi a creat atâtea controverse, că deja nimeni nu mai ştie ce, cât şi de ce trebuie să plătească.
Discount de 30%
Taxa de primă înmatriculare a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2007 şi a fost înlocuită la 1 iulie 2008 cu taxa de poluare auto. Aceasta după ce România s-a trezit cu o procedură de infringement de la Bruxelles. Săptămâna trecută, Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de poluare auto încalcă legislaţia UE, întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces în care un român - care şi-a cumpărat, în iulie 2008, o maşină second-hand din Germania şi a plătit taxa de poluare pentru înmatricularea în România - a reclamat faptul că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja înregistrate în ţară şi revândute. Astfel că Guvernul este nevoit acum să modifice din nou taxa şi, potrivit unui document citat de Mediafax, ia în calcul mai multe variante pentru acest lucru.
Astfel că, dacă aveţi o maşină pe care o deţineţi dinainte de 1 iulie 2008, deci până acum n-aţi avut nicio treabă cu taxa auto, şi vreţi să o vindeţi, vă veţi putea trezi că aveţi de achitat un astfel de impozit. Cu o reducere de 30%, ce-i