Targurile temporare au inceput sa fie organizate din ce in ce maifrecvent in ultimii ani in centrele comerciale din Romania, iar proprietariide mall-uri accepta in spatiu evenimente dintre cele mai diverse, de la oferteeducationale ale liceelor, la targuri cu produse alimentare eco sau pacheteturistice, in incercarea de a creste atractivitatea propriului produs.
Care sunt motivele targurilor? In primul rand, acestea genereaza traficsuplimentar in mall.
"Aceste targuri tematice, cum ar fi cele dinperioada sarbatorilor, sunt un instrument specific de marketing. Mall-urileincearca astfel sa atraga mai multi vizitatori printr-o oferta adaptatanevoilor care au o anumita sezonalitate", spune Georgiana Andrei,directoarea departamentului de retail al companiei imobiliare Colliers.
In plus, aceste evenimente pot sa fie un factor de diferentiereintre centrele comerciale si in plus, genereaza si extra-venituri pe anumite zone,cum ar fi cele comune, care in mod normal nu aduc bani proprietarilor de centrecomerciale.Produsele eco si-au facut loc in ultimii ani in centre comerciale caGalleria Buzau sau Iulius Mall Timisoara, care a organizat si un targ alliceelor din oras in acest an.
In Mures Mall a fost organizat anul trecut untarg de antichitati, iar in Alba Mall are loc de cativa ani un targ denunti.Bucurestiul nu este atat de activ pe targuri in mall-uri, dar de anul acesta a inceput sa gazduiasca astfel de evenimente.
Spre exemplu, in Vitantis, s-a organizat un targ de Florii. Motivul pentru careproprietarii au apelat la aceasta varianta? Imbunatatirea mixului de chiriasitemporar, au spus oficialii centrului comercial pentru DailyBusiness.ro.Totusi, aceste evenimente nu adus rezultatele scontate in toate centrele comerciale in care sunt organizate. Astfel, daca unele centre comerciale, in special cele din provincie, si-au fa