Scaderea tarifelor de publicitate a facut ca publisherii online sa caute tot felul de metode pentru a-si creste traficul si a reusi sa atraga mai multa reclama. Una dintre solutiile adoptate de unele site-uri pentru a creste numarul de afisari este aceea de a posta contentul pe cat mai multe pagini, apeland la slide-uri, chiar daca dimensiunea informatiei furnizate nu impune acest lucru.
Practica este facuta "parca sa ii enerveze pe cititori", ducand in cele din urma la scaderea traficului.
Este si cazul forbes.ro sau wall-street.ro. Daca in primul caz, marimea contentului impune impartirea pe slide-uri, nu acelasi lucru se poate spune la cel de-al doilea, unde un slide este ocupat uneori si de mai putin de 1.000 de semne.
Catalin Tenita, managing partner in cadrul companiei de creatie web TreeWorks, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca in opinia sa, mai multe afisari de pagini inseamna mai multe bannere, cel putin potential.
"Pe de alta parte, cinstit vorbind, daca nu ai dat click pe banner inainte de a lectura pagina, sunt slabe sanse sa dai dupa ce ai citit-o. Cu alte cuvinte, poate este mai eficient sa rotesti mai multe bannere pe toti userii tai, astfel incat cei interesati doar de unele sa aiba ocazia sa le vada. Si poate e si mai eficient si pentru branduri daca stiu ce sa ceara, respectiv limitari pe user/sesiune pe campanii, intervale minime intre doua afisari, etc", a adaugat consultantul.
TreeWorks: Folosirea slide-urilor, in functie de natura articolului
Tenita a mai spus ca practica afisarii pe slide-uri depinde foarte mult de natura articolului.
"Daca e ceva de genul '10 cadouri pentru vara asta' mi se pare logic sa poata fi impartit pe 10 slide-uri, sau 11 daca exista si un intro. La fel, daca sunt opiniile a 10 oameni, sau daca e o recenzie la un automobil, defalcata pe X capi