Marile companii de cosmetice se întrec în lansări de produse pentru bărbați, în contextul în care studiile arată că publicul masculin din România este preocupat mai mult ca oricând de îngrijirea personală și de aspectul exterior.
Deodorantele pentru bărbați și-au adjudecat, anul trecut, 45,6% dintr-o piață evaluată la circa 60 de milioane de euro, dar cu mari perspective de dezvoltare. „Motivul principal pentru care bărbații folosesc cosmetice dedicate uzului zilnic este pentru a se simți fresh. Tocmai de aceea, ei consumă cel mai mult produse de curățare a feței, deodorante și produse pentru bărbierit. De altfel, acesta este și motivul pentru care am lansat, de curând, gama Dove Men“, declară pentru Capital Fulvio Guarneri, directorul de marketing al Unilever România, companie în portofoliul căreia se găsesc brandurile pentru bărbați Axe, Rexona și Dove.
Potrivit lui Guarneri, bărbații folosesc șampon doar de câteva ori pe săptămână și, ocazional, produse de îngrijire a feței, a părului, respectiv parfumuri. „Bărbații sunt gata să testeze mereu noi produse, fără să perceapă această preocupare ca pe o amenințare la adresa masculinității lor, ci mai degrabă ca pe o modalitate prin care își afirmă masculinitatea“, adaugă Guarneri.
Studiile derulate de companie la nivel global au relevat că dușurile ocupă 53% din timpul alocat de bărbați îngrijirii personale, pe locul secund situându-se utilizarea deodorantelor. Observația a fost foarte utilă pentru configurarea strategiei companiei pe piața din România, unde vânzările de geluri de duș reprezintă un segment cu o valoare de 20 de milioane de euro, din care doar 17% sunt date de produsele pentru publicul masculin. Iată de ce și pe viitor motoarele de creștere ale pieței autohtone a produselor destinate bărbaților vor fi reprezentate, în opinia Unilever, de deodorante și de gelurile de duș, î