Românii care vor să se implice în dezvoltarea zonelor riverane se pot asocia unor grupuri de iniţiativă germane în regiunea danubiană, beneficiind astfel de experienţa acestora. Turismul de-a lungul fluviului şi reabilitarea zonelor industriale dezafectate sunt doar câteva proiecte ce ar putea fi dezvoltate în cadrul Strategiei Dunării.
În cadrul Forumului de Afaceri desfăşurat săptămâna trecută la Alba Iulia şi dedicat identificării de proiecte regionale pentru implementarea Strategiei Dunării, Gerhard Skoff, preşedintele Comisiei de Turism a Dunării, a evaluat potenţialul turistic al regiunii.
Unele dintre exemplele sale pot părea derizorii, dar până la urmă sunt multe de câştigat din ele.
Comisia de Turism a Dunării a fost înfiinţată în anii Cortinei de Fier de către organizaţiile turistice din România, Bulgaria, Iugoslavia, Republica Cehă, Austria şi Germania, care şi-au dorit încă de atunci cooperarea, schimbul de idei şi de experienţă.
Acum, organizaţia este un instrument pentru cooperarea în acest domeniu. „Acest organism nu marketează doar fluviul, cei 2.800 de km. Noi vizăm şi o distanţă de 70 km de la albie, adică tot bazinul danubian", a explicat Gerhard Skoff.
Cu bicicleta pe faleză
Diversitatea de naţionalităţi, ca şi multitudinea de religii din spaţiul danubian, toate pot conta pentru turismul riveran. „Ne putem comunica temele unui public larg.
Noi colectăm toate informaţiile legate de ce se întâmplă în acest spaţiu - de exemplu, Festivalul de muzică Exit din Serbia sau Springfestival din Budapesta ori Festivalul Ionesco din România - şi apoi diseminăm informaţia", detaliază Skoff.
În prezent, Comisia de Turism a Dunării are în plan construirea unui traseu turistic de-a lungul Dunării, din Munţii Pădurea Neagră la Marea Neagră. Itinerariul ar fi alcătuit pe porţiuni.
„Puţin în