Sub genericul "Ilfoveanu 2011", expoziţia de pictură a cunoscutului artist contemporan Sorin Ilfoveanu introduce privitorul într-un univers tainic al simbolurilor, unde sacrul şi profanul se împletesc discret în spatele evidenţei. Vernisată recent la Sala Dalles din Capitală în prezenţă unui public numeros, expoziţia se adresează unui ochi "iniţiat", capabil să-i decodifice mesajul. Lucrările expuse sunt încărcate de sensuri asupra complementarităţii sexelor dar şi asupra relaţiei om-animal, om-natură. Atât simbolistica personajelor cât şi coregrafia gesturilor rituale trimit la omul medieval, amintind uneori de stilul conceptual al pictorului flamand Jan Van Eyk. Printr-o constantă interogare a sinelui creator, elevul lui Corneliu Baba a reuşit să surprindă în lucrările sale arhetipuri, dând astfel contur şi tuşă lumii primordiale: "Universul lui Ilfoveanu este esenţial. Precum un îndreptar pentru existenţa cuviincioasă a fiecăruia dintre noi. Respiraţie, efort, roade, cămin, familie, societate. Talentul pictorului urmează, se conformează gândului său, crezului său. Mijloacele s-au epurat cu timpul, desenul pare a-i fi mijloc de comunicare înnăscut. Evoluţia ultimilor ani nu e spectaculoasă, e substanţială, greu sesizabilă ochiului neexersat, grabit. Ai sentimentul contopirii, trecutul, prezentul şi viitorul creaţiei formează un tot unitar. Parcursul, Codul lui Ilfoveanu pare cel al creaţiei originare. Fals minimalist, maximalizând intenţia, cumul de rafinament vizual. Culorile nu exultă, rezultă. Alb-negrul e desenul, culoarea e pictură. Artistul alege pe moment forma de prezentare, de reprezentare. Schimbarea e perceptibilă doar pentru iniţiaţi", a adăugat la vernisaj Radu Boroianu, curatorul expoziţiei. În cadrul evenimentului, artistul şi-a lansat "Atelier 1995-2010", un volum care vine în continuarea cărţii "Desene": "Atelier" este gândită puţin altfel faţă de