Industria mondială a sportului, în care sunt cheltuite anual între 350 şi 450 mld. euro (investiţii în infrastructură, cheltuieli cu bunuri legate de sport, cu produse cu licenţă sau cu evenimente sportive), avansează mai rapid decât se dezvoltă economiile şi va continua să crească puternic pe termen lung, potrivit unui studiu al A. T. Kearney. Piaţa mondială a evenimentelor sportive, care reprezintă veniturile realizate din marketing, media sau vânzarea de bilete, valora 45 mld. de euro în 2009.
Clasamentul este condus detaşat de fotbal, care a adus venituri de 20 de miliarde de euro la nivel mondial, aproape cât au generat toate sporturile americane, cursele de Formula 1, tenisul şi golful la un loc.
Doar în Europa fotbalul este o afacere de 16 mld. euro, iar cele mai mari cinci divizii naţionale au o pondere de 50% în total. Totodată, primele 20 de cluburi reprezintă un sfert din piaţă. Primele cinci divizii naţionale europene sunt, potrivit studiului, Premier League (Marea Britanie), Bundesliga (Germania), Serie A (Italia), La Liga (Spania) şi Ligue 1 (Franţa).
Industria mondială a sportului, în care sunt cheltuite anual între 350 şi 450 mld. euro (investiţii în infrastructură, cheltuieli cu bunuri legate de sport, cu produse cu licenţă sau cu evenimente sportive), avansează mai rapid decât se dezvoltă economiile şi va continua să crească puternic pe termen lung, potrivit unui studiu al A. T. Kearney. Piaţa mondială a evenimentelor sportive, care reprezintă veniturile realizate din marketing, media sau vânzarea de bilete, valora 45 mld. de euro în 2009.
Clasamentul este condus detaşat de fotbal, care a adus venituri de 20 de miliarde de euro la nivel mondial, aproape cât au generat toate sporturile americane, cursele de Formula 1, tenisul şi golful la un loc.
Doar în Europa fotbalul este o afacere de 16 mld. euro, iar cele mai mari c