Zeci de preşcolari au participat la „Pro Kids Academy“, un proiect-pilot de dezvoltare personală şi de învăţare prin experimentare. Asociaţia „Young Professionals Club“ a organizat ateliere distractiv-educative la Grădiniţa Nr. 40 din Capitală.
Timp de patru zile, copiii de grădiniţă au dansat, au desenat, au învăţat despre prietenie şi încredere, au făcut teatru de păpuşi, iar în ultima zi au ieşit afară şi au ecologizat un întreg parc din zona Giuleşti. „Programul a constat în multă mişcare, joculeţe de creaţie şi interacţiune menite să dezvolte personalitatea, încrederea în sine şi să stimuleze lucrul în echipă", explică Dragoş Barbălată, coordonatorul proiectului.
Fiecare echipă a strâns câte un sac mare de gunoi
Primul atelier, deşi s-a numit dans, nu a avut elemente clasice de dans, ci a constat mai mult în cunoaşterea propriului corp, copiii învăţând să-l asculte şi să nu-l suprasolicite când nu e cazul. Prin atelierul de prietenie şi încredere s-a pus accentul pe aceste valori. „Am început cu un exerciţiu prin care am făcut cunoştinţă. Aveam o minge pe care o aruncam de la unul la altul, iar cel care o prindea îşi spunea numele. În etapa a doua, copilul care arunca mingea spunea numele celui care o prindea", explică Alina Tănase, unul dintre voluntarii care au participat la proiect.
Jocuri de improvizaţie
Alina Tănase propune copiilor un joc prin care să se cunoască
Într-un alt joc, fiecare copil era un fir de păr şi împreună alcătuiau podoaba capilară a Cristinei Căluţ, un alt voluntar YPC. „A fost un joc de improvizaţie. Cristina se prefăcea că se spală pe păr, iar copiii îşi imaginau cum trebuie să se simtă firele de păr când sunt spălate. Sau Cristina îşi strângea părul într-un coc şi se strângeau şi ei unii într-alţii. Se simţea că nu au nicio problemă de încredere, îşi aduce