Opt liceeni de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc“ din Bucureşti au adus argumente pro şi contra introducerii monedei euro în toate statele din blocul comunitar. Reprezentanţi ai Comisiei Europene şi ai Asociaţiei Române de Dezbateri le-au propus elevilor să participe la o discuţie pe subiecte europene.
O sală plină, peste 60 de liceeni de clasa a XI-a şi câţiva profesori, aşteaptă ca tinerii voluntari să înceapă dezbaterea cu un titlu lung şi complicat: „Introducerea monedei unice europene în toate cele 27 de ţări membre este următorul pas". Biletele se deschid, iar Cosmin, Ştefan, Andreea şi Alina află bucuroşi că fac parte din echipa Opoziţiei, cea împotriva introducerii euro.
Argumente economice Pro şi contra
Ştefan, din echipa Opoziţiei (centru), încearcă să-şi convingă colegii că Euro nu va face bine salariilor din România
Majoritatea tinerilor sunt emoţionaţi: mâinile le transpiră pe pixuri, îşi freacă palmele de blugi şi uneori vocea le tremură. „Asimilarea de către populaţie se va face foarte greu şi va include multe pierderi, financiare", explică Andreea, stând în picioare pe scenă, în faţa colegilor. Este întreruptă de Andrada, din echipa Guvernului, care cere „un punct de întrebare": „Pe ce criterii vă bazaţi când spuneţi că asimilarea se va face foarte greu? Aţi întrebat oamenii?". Echipa Opoziţiei este încuiată pentru moment, iar în sală se aud râsete. Andreea încearcă să explice dând exemplul denominării din 2005-2006. „Au fost foarte mulţi oameni păcăliţi pentru că nu au putut face diferenţa între ce a fost vechi şi ce este nou", continuă ea.
Opozanţii, mai convingători
Echipa Afirmatoare a argumentat că pentru multe companii introducerea euro nu ar fi o problema majoră, dat fiind că ele deja îşi realizează planurile şi prognozele în această monedă. Fetele care au jucat rol