Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului propune ca serviciile de ordine publică, salvamar şi lucrările de canalizare şi alimentare cu apă în zona litoralului să fie finanţate de la primării şi să nu mai fie plătite din bugetul statului.
Propunerea este inclusă într-un proiect de ordonanţă de urgenţă elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, care vizează modificarea OUG 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor desfăşurate pe plajă.
În prezent, legea obligă autorităţile administraţiei publice locale pe a căror rază teritorială se află plaje cu destinaţie turistică să asigure serviciile de tip salvamar şi posturi de prim ajutor, lucrări de canalizare şi alimentare cu apă până în zona limitrofă plajei cu destinaţie turistică şi să asigure ordinea publică. Finanţarea este asigurată de la bugetul de stat şi din alte surse, potrivit legislaţiei în vigoare.
"Sursele de finanţare pentru realizarea obligaţiilor prevăzute (...) sunt asigurate de la bugetul local al unităţilor administrativ-teritoriale pe a căror rază teritorială se află plaje cu destinaţie turistică şi din alte surse legal constituie", se arată în proiectul citat de Mediafax.
Proiectul mai prevede ca, prin excepţie de la prevederile OUG 19/2006, pentru anul 2011 modalitatea de amplasare a construcţiilor şi dotărilor aferente plajelor cu destinaţie turistică se aprobă prin ordin comun al ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului şi ministrului Mediului şi Pădurilor, în termen de 20 zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă. Autorii documentului notează că deşi sezonul turistic estival a debutat la 1 mai, modalitatea de alocare a fondurilor destinate funcţionării publice de salvare acvatică - salvamar şi a posturilor de prim ajutor "nu este riguros reglementată".
Ministerul a mai elaborat un proiect de o