Jumătate din constructorii celor 98 de kilometri de autostrăzi pentru care Ministerul Transporturilor a semnat contractele la finalul săptămânii trecute sunt firme italieneşti. Astfel, cinci companii de construcţii din Peninsulă, printre care se numără şi Tirrena Scavi sau Carena, au câştigat, în asociere sau chiar pe cont propriu, contracte în valoare cumulată de peste 350 milioane de euro, potrivit calculelor ZF.
De altfel, semnalul de bună cooperare cu firme italieneşti, şi mai ales Astaldi, a fost dat încă de acum 10 ani de către preşedintele Traian Băsescu, pe vremea când era primar al Capitalei. Astaldi, în cooperare cu spaniolii de la FCC Construccion, construiesc spre exemplu Pasajul Basarab, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură urbană din ultimii ani, cu o valoare de peste 150 milioane de euro.
Italienii sunt familiarizaţi cu drumurile româneşti, firme precum Tirrena Scavi lucrând spre exemplu la autostrada Bucureşti-Moara Vlăsiei, contract în valoare de 184 milioane de euro.
Pe de altă parte, francezii nu au reuşit să mai prindă niciun contract de autostradă de această dată. În ultima perioadă, relaţiile româno-franceze în industria construcţiilor au fost destul de tensionate după ce grupul francez Colas s-a aflat în mijlocul unui scandal, după rezilierea contractului pe autostrada Cernavodă-Medgidia.
În total, contractele semnate săptămâna trecută pentru construcţia a cinci segmente de autostradă de pe Coridorul IV paneuropean au o valoare de peste 692 milioane de euro. Termenul de finalizare al acestor tronsoane este luna martie 2012, având în vedere că toate contractele prevăd o durată de proiectare şi execuţie de 22 de luni.
Pe de altă parte, şi firmele Tehnostrade şi Spedition UMB, care au pierdut în luna aprilie contractul de construcţie a autostrăzii Moara Vlăsiei - Ploieşti, au reuşit să-şi ad