Costurile de reabilitare a căii ferate spre litoral au depăşit 4 milioane de euro/kilometru. Standardele de cost prevedeau 2,1 milioane de euro/kilometru. Din 2006 până în prezent, sumele cheltuite pentru reabilitarea liniei CFR Bucureşti-Constanţa au crescut cu aproape 250 de milioane de euro.
În luna aprilie 2006, Ministerul Transporturilor anunţa demararea lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, parte din Coridorul IV paneuropean, şi estima că valoarea proiectului se ridică la 665 de milioane de euro. Adică 2,9 milioane de euro pe kilometru, având în vedere că lungimea totală a acestei rute este de 225 de kilometri. Lucrările trebuiau încheiate acum doi ani, astfel încât trenurile să poată atinge viteza de 160 de kilometri pe oră, dar - după cum bine ştim cu toţii - nu sunt gata nici acum.
Între timp, au apărut şi standardele de cost pentru astfel de lucrări (reabilitarea căii ferate pe un coridor paneuropean), în care este prevăzut un maximum de 2,18 milioane de euro/kilometru. Ultimele date centralizate la Ministerul Transporturilor arată însă că totalul costurilor pentru CFR Bucureşti-Constanţa a fost de 913 milioane de euro, adică puţin peste 4 milioane de euro/kilomertru. Practic, de două ori mai scump decât era prevăzut în standarde şi cu 248 de milioane de euro mai mult decât era estimat oficial în urmă cu cinci ani.
Construcţia de la zero ar costa mai puţin
Specialiştii din domeniul construcţiilor de căi ferate consultaţi de „Adevărul" estimează că amenajarea de la zero a unui astfel de tronson (cum este Bucureşti-Constanţa) ar costa până la 4 milioane de euro/km. Cât despre reabilitarea tronsonului cu linie deja existentă, astfel încât trenurile să poată atinge viteza de 160 km/h, aşa cum prevede proiectul către litoral, aceasta „poate costa destul de mult, având în vedere complexitatea lucrăril