Noii milionari ai Chinei nu se feresc să cheltuiască sume mari pe bunuri de lux pentru a-şi arăta statutul. O poveste spusă de un comerciant de vinuri scumpe despre o seară memorabilă arată cel mai bine ce fac bogaţii Chinei cu banii: mai mulţi oameni de afaceri chinezi s-au înţeles să se întâlnească într-o seară pentru a bea vin. Au convenit să aducă fiecare o sticlă cu cel mai bun vin pe care îl au şi au venit cu vinuri din cele mai renumite soiuri din lume, printre care Chateau Lafite din anul 1962 şi Chateau Latour din 1970, care costă 1.600 de dolari fiecare, scrie BBC News.
La sosire, gazda le-a cerut: "Domnilor, scoateţi vinurile!", iar oaspeţii şi-au prezentat sticlele pentru a fi admirate. Apoi i-a rugat să desfacă sticlele şi le-a arătat un imens vas de argint, spunându-le să verse conţinutul înăuntrul acestuia. Vinuri nobile, dintre cele mai renumite, au fost astfel amestecate, iar conţinutul vasului a fost împărţit apoi între oamenii de afaceri.
Este o anecdotă memorabilă, dar şi instructivă, deoarece ilustrează atitudinea bogaţilor Chinei în faţa bunurilor de lux.
Spre deosebire de clasa de mijloc chineză, care se luptă să facă faţă creşterii preţurilor, stilul de viaţă al bogaţilor nu este afectat de această povară.
China cumpără 12% din producţia de bunuri de lux din întreaga lume, iar procentul ar putea creşte la peste 30% în următorii cinci ani, potrivit Barclays Capital. Ritmul de creştere este uimitor, dar se poate justifica prin avansul numărului de milionari. China are circa 500.000 de milionari, cu 31% mai mult decât în 2008, potrivit unui studiu al Merrill Lynch. Donald Holdsworth, directorul companiei australiene MatchPower, este fascinat de legătura de dragoste dintre China şi articolele de lux. Cum explică el faptul că dorinţa pentru lux a pătruns atât de adânc în minţile chinezilor? Răspunsul, crede el, stă în