Maşinile ar putea fi dotate cu o cutie neagră, asemeni avioanelor, cel puţin în SUA, dacă Administraţia Naţională pentru Siguranţă în Trafic (NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration) va decide că vehiculele vor dispune de dispozitive de înregistrare a informaţiilor.
NHTSA va lua o decizie în acest sens în iunie. Atunci vom afla dacă cutiile negre devin obligatorii. Rolul acestora ar consta în "colectarea informaţiilor despre ultimele momente înainte de un eventual impact", scrie Wired. Aceste date vor putea fi consultate de către autorităţi, producătorii auto şi companiile de asigurări.
Proprietarul sau conducătorul auto nu va cunoaşte detalii despre locul în care se află cutia neagră a automobilului său. De altfel, dispozitivul va fi permanent activ, chiar dacă proprietarul şi l-ar dori inactiv.
Deocamdată nu au fost făcute publice informaţii cu privire la costul cutiei negre şi nici nu a fost prezentată o listă a maşinilor care vor deţine respectivele dispozitive.
Potrivit sursei citate, funcţionarea cutiei negre va fi în strânsă legătură cu cea a sistemului airbag din dotarea autovehiculelor. În caz de coliziune, airbagul se activează automat, un generator pirotehnic umplând cu gaz , aproape instantaneu, o pungă specială de plastic, cu scopul de a-i proteja pe ocupanţii automobilului de posibile răniri grave. În schimb, cutia neagră are rolul de a colecta date despre viteza de deplasare, direcţie, starea pedalelor de frână şi de acceleraţie, precum şi alte informaţii utile. Piesa trebuie să reziste la temperaturi foarte ridicate (de exemplu, în caz de incendiu) sau scăzute, precum şi la şocuri.
Maşinile ar putea fi dotate cu o cutie neagră, asemeni avioanelor, cel puţin în SUA, dacă Administraţia Naţională pentru Siguranţă în Trafic (NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration) va decide că veh