Scandalurile dintre părţi sunt la ordinea zilei, multe dintre ele fiind „arbitrate” de biroul special din cadrul Primăriei municipiului. De la începutul anului şi până în prezent, Biroul de Control Coordonare al Asociaţiilor de Proprietari (BCCAP) din cadrul Primăriei Giurgiu a primit 106 de petiţii de la cetăţeni.
Dintre motivele invocate se remarcă administrarea deficitară a asociaţiilor, nerespectarea normelor de convieţuire comună şi erori în calculul listelor de întreţinere.
Numărul sesizărilor ar fi mult mai mare, însă reprezentanţii Biroului au decis să nu ia în considerare apelurile telefonice. Dragomir Toaderu, şeful BCCAP susţine că oamenii fac adevărate crize de nervi la telefon.
„Sesizările telefonice, mai ales cele anonime, nu se iau în considerare pentru că oricine poate spune orice. Când îi întrebăm dacă au contestat în scris la asociaţia de care aparţin sau le cerem să depună o petiţie scrisă, mulţi încep să înjure, să ameninţe şi alte lucruri de genul acesta”.
Angajatul Primăriei Giurgiu afirmă că instituţia pe care o reprezintă are un rol limitat, şi că cetăţenii ar trebui să ia atitudine şi nu numai să se plângă.
„În situaţia în care primim o petiţie scrisă, noi putem face verificări la faţa locului prin solicitarea unui raport al comisiei de cenzori. Totuşi, până să ajungă la noi, problemele ar putea fi rezolvate mai uşor. Dacă există nemulţumiri, se poate convoca oricând adunarea generală” afirmă Dragomir Toaderu.
Legea-ncurcă socotelile
Elena este o persoană cu venituri modeste care locuieşte în cartierul Tineretului. Aceasta susţine că primeşte penalizări constante din partea Asociaţiei de Proprietari din care face parte deşi există o lege care interzice acest lucru.
„Am aflat că există o lege publicată în Monitorul Oficial în care familiile cu venituri sub 1.000 de lei care au datorii la înt