Locuitorii din Zălău au cel puţin două variante legale să nu încheie contracte colective cu Compania de Apă Someş.Soluţiile au fost oferite chiar de şeful Sucursalei Sălaj a Companiei de Apă, Marcel Zaharia: să declare la notar că vor permite accesul în apartamente a lucrătorilor săi ori să monteze apometrele în afara spaţiului privat.
Disperaţi de situaţia creată, unii localnici ne caută la redacţie şi ne cer ajutorul. Unii dintre ei vin chiar cu soluţii, desfiinţând argumentele reprezentanţilor Companiei. Şi instituţia o lasă mai moale, spunând că problema ar putea fi rezolvată şi cu o declaraţie notarială.
Ioan Briscan, un localnic din Zalău, a scris o reclamaţie către Compania de Apă Someş, Sucursala Sălaj, cu care a venit întâi la redacţia „Adevărul de Seară“. El a explicat de ce schimbarea impusă de companie este în dezavantajul cetăţenilor, pe care îi va pune în situaţii imposibile. „Din mai multe motive, locatarii din blocurile G10 şi G11 sunt nemulţumiţi de schimbările pe care doriţi să le faceţi. Noi ne întrebăm de ce, nu demult, aceeaşi companie s-a luptat cu populaţia să se contorizeze individual”, spune cetăţeanul în scrisoare.
Soluţia: legitimarea
Briscan este revoltat de faptul că locatarii vor trebui să plătească datoriile celor care au restanţe, pentru ca furnizarea apei să nu le fie întreruptă. El vine cu o soluţie simplă la problema ridicată de reprezentanţii Companiei, care spun că nu sunt îndrituiţi să intre în apartamentul fiecărui cetăţean ca să verifice contoarele, deoarece acela este domeniu privat. Soluţia lui Ioan Briscan este luată din exemplul altor companii care furnizează servicii. Şi anume legitimarea, prin contract, a accesului în apartamente a unor lucrători, care să verifice felul în care funcţionează apometrele individuale.
Nu vor contract cu Compania
Pe de altă parte, cetăţenii care încă nu