Secvenţele de artă ce pot fi vizitate până pe 3 iunie la Galeria Dialog din Bucureşti te plimbă de-a lungul a patru sute de ani. E copleşitor şi apăsător. Îi vezi pe Valeriu Mladin, Aurel Cojan, Gheorghe Iacob, continui cu Constantin Flondor, îl redescoperi pe Ion Bitzan, te loveşti de formele fragile ale sculpturilor lui Vasile Gorduz, de cele continue şi aspre ale lui Doru Covrig sau de cele arhetipale ale Silviei Radu. Un pic mai încolo, te întâlneşti stupefiat cu gravurile şi litografiile de Miró, Brauner, Dalí, Picasso. Rembrandt. Klimt. Instalate într-un adăpost-atelier al lor, special amenajat, stau două fotografii de Brâncuşi.
După expunerea unor colecţii precum cea a lui Pavel Şuşară, a Irinei şi Florin Cristu, a lui Damian Florea, cea de-a cincea expoziţie din secţiunea Colecţii şi colecţionari, dedicată de data aceasta colecţiei Miei şi lui Mihai Nazarie, este aşa cum spune curatoarea Ruxandra Garofeanu, consilier artistic al Primăriei Sectorului 2 un fragment din comoara celor peste 300 de tablouri strânse de-a lungul anilor de cei doi oameni de artă. Ce impresionează la această secţiune transversală într-o colecţie de artă, strânsă cu pasiune timp de 40 de ani? Tocmai organicitatea ei, modul în care lucrările se aşază una lângă alta, cu vieţile lor diferite, supuse unei trăiri noi; faptul că o colecţie de artă este, dincolo de toate, o pasiune, o pasiune devenită obsesie, aşa cum mărturiseşte Mihai Nazarie. Colecţia de artă este exhibarea lucrurilor celor mai profunde din fiinţa umană, iar asta se simte imediat când vizitezi expoziţia de la Galeria Dialog: curentele, epocile, stilurile diferite stau alături, nu există o lucrare preferată, ci doar lucrări în egală măsură iubite, care aflate sub acelaşi acoperiş, forţate să coexiste îşi trăiesc o viaţă nouă, comună, una dată de forţa colecţionarului.
Fără a-mi propune să fac o